Trading System Trendlinje


Avancerad strategi 10 Trend Line Trading Strategy. Submitted av Edward Revy den 4 oktober 2008 - 08 30. Ett riktigt bra arbete har gjorts av Myronn som författare till den nuvarande Trend Line Trading Strategy Support-resistenthandeln, trendlinjehandel, kontroller högre tidsramar, penninghantering strategin har en konkret teoribas och en enkel implementering en vinnande kombination som placerar den i kategorin avancerade strategier. Kom ihåg, din feedback, kommentarer och förslag är alltid i stor efterfrågan. Först av allt, den här webbplatsen är fantastisk Edward, du är en bra man. Jag har demonstrerat en enkel handelsstrategi för en vecka 29 september-3 oktober 2008 och uppnådde nästan 200 avkastning på investeringar i en vecka med 5000 konto och jag skulle vilja dela det och det vore bra att ha många som är involverade i att testa den här strategin. Jag kallar detta en trendstrategi för Trend Line och den är baserad på att följa trenden. Hörde läste att innan en miljon gånger Lol jag kan inte skylla dig Bu t kanske du kan lära dig något extra här. Gör dig själv en tjänst och kolla på ett diagram och se om du kan identifiera en trend Är det en viktig etablerad trend? Det är viktigt att du identifierar huvudtrenden en gång som identifierats, din handel beslut är baserade i riktning mot huvudtendensen Det finns undantag där du kan gå emot huvudtrenden men jag kommer inte att röra på det här. KISS HÅLLER DET ENKELT ENKELT. TIMEFRAMER Tidsramar som är lämpliga för dessa strategier är de dagliga, 4h, 1h, 30mins. INDIKATOR Jag använder endast 1 Metatrader4 indikator som heter Swing ZZ zz för zigzag Det är fritt tillgängligt på nätet, bara google det och du kan ladda ner det Tack vare programmeraren som skrev den Den här indikatorn är till hjälp bara för att du kan identifiera tidigare svänghöjder och låga som fungerar som motståndsstödnivåer och jag tycker att det är ett praktiskt verktyg att använda i denna strategi. Så låt oss komma igång ska vi kalla denna trendlinje handelsstrategi eftersom det handlar om att dra trendlinjer med swing ghs och nedgångar i Swing ZZ-indikatorn. SORT INTRYCK REGLER en titt på tidsramen du vill använda och identifiera huvudtrenden. Få den stora bilden först, det är väldigt viktigt För mig, när jag vill handla på timplanen kolla först det dagliga diagrammet och se även vad som händer på 4-timmarsdiagrammet för att se om jag kan upptäcka en uppenbar trend eller kanal eller trängsel som händer i dagliga och 4-timmarsdiagrammen. Jag stannar om det finns trängsel tills det går utbrott av trängsel händer och en trend upprättas Jag drar trendlinjer i det dagliga eller på 4rhlydiagrammet och byter sedan till 1 timmars tidsram. Jag identifierar trender i timmen och ritar trendlinjen s samt b. Jag lägger en försäljningsstopporder, minst 5pips under LÅGET av ljuset som berör eller skär av trendlinjen Trendlinjen kan vara den dagliga, 4-timmars - eller 1-timmars trendlinjen. Du måste lägga din beställning när det stearinljuset stängs. Varför 5 pips jag inte vet, 5 verkar som ett bra tal för mig har jag fem fingrar på varje arm och si milarly för benen, så 5 är ett nummer som jag föddes med Put 10 pips om du vill Obs! Du måste vänta på att priset ska närma sig en trendlinje eller mycket nära trendlinjen innan du placerar din sälja stopporder c jag föredrar att placera mitt stopp förlust minst 5 pips över den senaste svänghöjden Du borde ställa in din stoppförlust enligt dina pengarhanteringsberäkningar och risk tolerans d Jag ställer in mitt vinstmål bara INOM nivån på tidigare sväng låg e Handelshantering som handel rör sig till min tjänst, Jag flytta min stoppförlust till minst 5 pips över varje nedre efterföljande topps lägre svänghöjningar. LONG ENTRY REGULER Gör precis det motsatta av korta inträde 1 Ställ din köpstopporder 5 pips över ljusets höga som skär trendlinjen när det stearinljus STÄNGER 2 Jag ställde min stoppförlust strax under den senaste låga 3 Jag placerar mitt vinstmål INOM nivået på den tidigare höga 4 När handeln flyttar till min tjänst flyttar jag stoppförlust till minst 5 pips bara under varje högre efterföljande högre svänglöp det för m. SHORT ENTRY EXEMPEL Den bifogade 4h USD JPY diagrammet visar korta affärer som kunde ha tagits och skulle ha varit mycket lönsamma med hjälp av denna strategi. alla screeshots är clickable. LONG ENTRY EXEMPEL Attached är USD CAD dagligt diagram och möjliga handelsuppgifter visas för att ge dig en visuell förståelse för hur man identifierar potentiell handel setup och ta dem. Här är en skärmdump av de affärer jag har tagit med strategin ovanför har jag försökt 1 min tidsram, 5 min tidsram och 15 min men i slutet har det tenderat mer att använda större tidsramar som 4 timmars, 1 tim 30 min tidsram så att jag inte håller fast vid datorn hela dagen. skärmdump av affärer tagna i två delar, eftersom jag inte kan ta en fullständig skärmdump. Vill du ha alla bra hälsa. Myronn email. Forex Swing Trading Strategi 5 Trendline Trading Strategy. Om du letar efter ett valutahandelssystem som låter dig fånga topps och bottnar av prissvingningar med större noggrannhet och ibland på pricken, är Trendline Trading Strategy en av de bästa valutahandelsstrategierna runt. Trendlinjehandelsstrategin har också en av de bästa riskräntorna du någonsin kan hitta. Allt du behöver är en förmåga att rita riktiga trendlines. Hur Trendline Trading Strategy Works. Konceptet Trendline Trading Strategy är ganska enkelt eftersom det är baserat på stöd och motstånd. Här är hur. When Priset rör sig upp eller ner, det bildar de högre svänghöjderna och högre svänglöpning uppåt och lägre svänghöjder och sänker sväng nedåtriktningen. Nu, om du drar en trendlinje som förbinder minst 2 högre svängbanor, har du en uppåtriktad trendlinje uppåtriktad trendlinje generellt trender för att ge stöd. Det motsatta är sant när du ansluter minst 2 lägre svänghöjder, vad du har skulle vara en nedåtriktad trendlinje. Den nedåtgående trendlinjen ger motstånd. Nu, om du går över dina diagram och ritar trendlinjer baserade på tidigare historiska data kommer du att märka att priset vanligtvis har en otrolig förmåga att komma till dessa trendlinjer och det kan bara två saker. Stoppa av trendlinjen. eller bryta trendlinjen. Med Trendline Trading är du försöker fånga priset som det studsar tillbaka från trendlinjen. Tidsramar Alla Bästa tidsramar är 1 tim 4hrs. Currency Par kan användas på Any. Draw en uppåtriktad trendlinje som förbinder minst 2 högre lows eller högre swing lows. Wait för pris att komma komma och röra trendlinjen någon gång i framtiden. Lägg en köpstopporder 2-5 pips ovanför lampans ljus som berör trendlinjen. Placera din stoppförlust 2-5 pips under den lilla lampan. Placera dina pofit mål på tidigare signifikanta lägre svänghöjder eller toppar som du ser på diagrammet. Dra en nedåtriktad trendlinje som förbinder minst 2 lägre höjder eller lägre svänghöjningar. Vad gäller att priset ska komma, kommer du att röra trendlinjen på något stadium under framtiden. Placera en sälja stopporder 2-5 pips ovanför lampans ljus som berör trendlinjen. Placera din stoppförlust 2-5 pips ovanför lampans höga. Placera dina pofit-mål på tidigare signifikanta högre svängbanor som du ser på diagrammet. Don inte vara girig med dina vinster när en handel är lönsam Lär dig att låsa din vinst genom att flytta din stoppförlust och luta den bakom svänghöjder eller svängbanor som bildar som prisrörelser i favör. Anledningen till detta är att det finns mindre chans att du blir stoppad ut ofta eftersom du placerar den bakom stöd och motståndsnivåer i huvudsak. Lämna ett svar Avbryt Svar. Trendline Trading Strategy-Sälj vid topp Köp på Market Bottom. Trendline Trading Strategy är ett valutahandelshandelssystem som är utformat för att handla priset studsa av trendlinjerna. Du kommer att märka på diagrammen att priset gör två saker när det gäller en trendline. it studsar bort det vilket betyder att det lyder trendlinjen eller. it bryter det och när det bryter det kan du använda trendlinjen Forex trading strategi för att handla den. Denna strategi handlar om hur handel när priser studsa av trendlinjen. För att du ska kunna använda trendlinjesystemet måste du veta hur man ritar en giltig eller riktig trendlinje. RAW TRENDLINE. You behöver minst två lägre sväng höga toppar för att dra en nedåtriktad trendlinje för att visa marknaden i en downtrend och två högre swing lows för att dra en uppåtgående trend för att visa marknaden i en uptrend som diagrammet nedan. När priset kommer till trendin och röra den på 3: e, 5: e topp eller låga, det vill säga när du köper eller säljer. Valparpar Any. Indicators Inga forexindikatorer krävs, men du borde känna dina bakljusstake mönster som de är mycket användbara för att ge dig signaler för att köpa eller sälja när priset berör trendlinjen. BYGGNADSREGLER. Dra upp en trendlinje som förbinder minst 2 högre lows eller högre swing lows. Wait för att priset ska komma komma och röra trendlinjen någon gång under framtiden. Placera ett köp sluta beställa 2-5 pips ovanför ljusstaken högt som berör trendlinjen. Placera din stoppförlust 2-5 pips under det lilla ljuset. Placera dina vinstmål på tidigare signifikanta lägre svänghöjder eller toppar som du ser på diagrammet eller ai m för riskbelöning av 1 3.READ Daily Pin Bar Forex Trading Strategi med hjälp av en låg risk inträde Trading Technique. SELLING REGLER. Dra en nedåtriktad trendlinje som förbinder minst 2 lägre höjder eller lägre swing highs. Wait för pris att komma komma och röra trendlinjen någon gång i framtiden. Placera en säljstopporder 2-5 pips under lampans ljus som berör trendlinjen. Placera din stoppförlust 2-5 pips ovanför lampans höga. Placera dina vinstmål på tidigare betydande högre swing low-troughs som du ser på diagrammet. TRADE MANAGEMENT. Here är några handelshantering tekniker som du kan använda. lock vinst genom spår stoppa det genom att flytta din stopp förlust och placera den bakom swing hög eller lågt så det finns mindre chans av dig blir avbruten i förtid om du planerar att rida ut trenden. Fortsätt förlusten för att bryta även om priset rör sig med beloppet risked. consider stänger hälften av din position om priset rör sig med dubbelt så mycket som risken och låt den andra att springa eller till träffa ditt vinstmål. FÖRDELAR AV TRENDLINE TRADING FOREX TRADING STRATEGY. All Forex Trading Strategier har svagheter och trendlinjehandelstrategin är inget undantag. Priset kan bryta och inte följa trendlinjen. Somme gånger kommer priset bara att komma inom några få pips trendlinjen och inte riktigt röra den och flytta bort. Somme gånger prissätter du genom att bryta trendlinjen bara för att vända senare och lyda trendlinjen. Så du borde vara medveten om att sådana saker kan hända och förvänta dem. FÖRDELAR AV TRENDLINE TRADING STRATEGY. risken att belöna förhållandet mellan trendlinjen handelsstrategin är verkligen great. its baserat på pris action. if setup är bra kan du sälja högst upp och köpa längst ner i priset swing samtidigt som du håller en mycket snäv stopp förlust som verkligen har också en mycket mindre chans att bli stoppad för tidigt. READ Head and Shoulder Chart Mönster Forex Trading Strategy. USE REVERSAL CANDLESTICKS MED TRENDLINE TRADING STRATEGY. Ett bättre sätt att handla trendlinjehandelsstrategi är att använda bakljusstake som din handelsinträdebekräftelse. Vad menar jag med det? Väl, när du ser prisrubriken upp till en fallande nedåtriktad trendlinje, leta efter bearish reverseringsstearinljus som dessa som prissyn på trendlinjen att sälja. Om priset faller ner och berör en uppåtriktad trendlinje, leta efter hausseformade bakljusstake för att köpa inmatningsbekräftelse. Användningen av bakljusstake enligt ovan förbättrar verkligen din handelsinträde och gör att du är på höger sida av marknaden när du gör handel på grund av prissignalerna som ges av de bakomliggande ljusstakarna. Om du trivdes med att lära dig om trendlinjen för handelsstrategi, glöm inte att dela den, tweet den med dina vänner genom att klicka på knapparna nedan Tack.

Comments

Popular Posts